ום שישי כ"ב באדר 25/3

ורים יקרים שלום וברכה,

בפרשת השבוע קובע אלוקים כללים לגבי בע"ח המותרים או אסורים באכילה.
מה הטעם לאסור על אכילת בע"ח מסוימים? רש"י אומר שהאיסור נועד כדי לייחד את עם ישראל משאר העמים. הרמב"ן מפרש שהאיסור נועד להגן על עם ישראל שלא יקבלו את האופי הדורסני של החיות הלא טהורות באכילתם אותן.

בעל ספר החינוך מסביר שמכיון שאלוקים ברא את האדם, הוא יודע מה מהם המאכלים הטובים והבריאים לגופו וגוף בריא הוא כלי חשוב להתעלות הנפש.

השבוע אנו פותחים את שבוע הבריאות והחינוך הגופני ואת שבוע החמ"ד.

בחרנו לפתוח בבוקר משפחתי חגיגי לשכבת ו',  מתוך אמונה כי בית חינוך כמשפחה ושיתוף הפעולה בין בית החינוך לבית,  הינם המפתח להצלחה בחינוך הילדים היקרים.
תודה למחנכות שכבת ו' היקרות: יפעת סגמן, חגית לאובר, דבורית ברק, רחל רומאני, ורדה ציפורי ורוחמה אלסטר ולרכזת התקשוב מירב ראובן.
ישר כח לתלמידים היקרים ולכם ההורים על שהגעתם לשיח ולמפגש משתף וחוויתי והייתם שותפים לתהליך יצירת עבודת השורשים של התלמידים.

להלן מספר הודעות חשובות:

1. ביום ראשון ייתקיים כינוס חגיגי לכבוד שבוע החמ"ד- יש להגיע בחולצה לבנה ולהביא את חוברת קלפי השמיטה.
ביום זה מתקיימים חיסונים לתלמידי שכבת ב'– חיסון טטנוס, דפטריה שעלת ופוליו.  תלמידי שכבת ד' ייצאו לחוויה אולימפית במוזיאון המכביה.

ביום שני נערוך פעילות ספורטיבית ברחבה ופיקניק בריאות "כח הצבע שבטבע" בהובלת רכזת חנ"ג חני שטיבי.
יש להביא: פירות/ירקות חתוכים, צלחת וכוס, שמיכת פיקניק (למי שיש), מסחטת תפוזים, תפוזים חצויים מראש, נעלי ספורט וכמובן הרבה מצב רוח.

ביום שלישי תתקיים הצגה מיוחדת – "מתנה משמים"- הצגה של תיאטרון פסיפס, מלאת תוכן והומור בנושא שנת השמיטה, הרב קוק ואהבת הארץ. אנו נארח גם את גני החובה.
נשמח אם תביאו ליום זה- יום המעשים הטובים, משחקים וצעצועים שלא בשימוש, עבור מבקשי מפלט בארץ.

ביום שישי יתקיים יום שיא במתמטיקה – פסחמטיקה בהובלת רכזת מתמטיקה אפרת סעדון ותלמידי שכבת ה'. 

לאורך כל השבוע יתקיימו סיורים וירוטאלים במקומות שונים בארץ ופעילויות נוספות בהתאם ללוח שנשלח אליכם.

2. קייטנת פסח- מצ"ב קישור לרישום לבוקרונים של קייטנת פסח. הבוקרונים מיועדים לכלל התלמידים (גם לאלו שלא רשומים לצהרון) ולכם ההורים המעוניינים:

https://forms.gle/6LFBd84tKqRYbjg98

שבת שלום!
שלכם,
באמונה ובאהבה,

אור