יום שישי 07/11

הורים יקרים שלום רב,
 
ערב חג הסוכות. ימי הדין כבר מאחורינו וכעת מגיעה תחושת התעלות ורווחת הלב והרוח. כעת אנו יוצאים מאזור הנוחות שלנו אל בית הארעי שלנו- הסוכה. אחת המצוות החשובות בחג הינה מצוות השמחה "ושמחת בחגך והיית אך שמח". שמחה לא תלויה בגורמים חיצוניים אלא במה שנמצא בלב ובראש, אם אנו יודעים "שה' צלך", להודות על הטוב המקיף אותנו, אין אנו צריכים אלא דירת ארעי, ואפשר לשמוח שמחה עצומה ללא תלות בגורמים חיצוניים, זהו לימוד לשנה כולה.
 
להשלמת השמחה, התורה מצווה אותנו לקחת ארבעה מינים: צמחים פשוטים חיים וירוקים, ממגוון הצורות של הטבע, לולב ואתרוג, הדסים וערבות ולשמוח בהם – "ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר כפות תמרים וענף עץ עבות וערבי נחל, ושמחתם לפני ה' אלוקיכם שבעת ימים", לשמוח בטבע ולשמוח בדברים הפשוטים, לשמוח בחיוניות, בצמיחה, בטבעיות, בפשטות, להתבונן בחלון, לראות את הזריחה והשקיעה, את הפרח והעץ, לראות בהם את אהבת ה' אותנו ולשמוח.
 
אם יודעים לשמוח במה שיש ולחוש עשי"ר- לשמוח ב: עיניים, שיניים, ידיים, רגליים בכל אלו ובמה שהאל נתן לנו ויחד עם זאת לשמוח בדברים הפשוטים, בצחוק של ילד, בחיוך של חבר, בראיית רעננות הערבה, ריח ההדסים ויופיו של האתרוג, נהיה שמחים מאד גם בסוכות וגם כל השנה כולה בע"ה!
 
בימים האחרונים למדנו על מצוות סוכה, בסוכה שבנינו ובתחומי הדעת השונים.
התלמידים ראו את ארבעת המינים באופן מוחשי ולמדו אודותם.
 
תלמידי כיתות ו' הפעילו היום את החניכים- תלמידי כיתות א' ויצרו יחד דגל לחג שמחת תורה. מרגש לראות את החונכים מסייעים ותומכים בחניכים בבגרות רבה במהלך שעות היום ובפעילויות המשותפות.
 
ישר כח לתלמידים שהביאו פתק ששמעו קול שופר. התרגשנו מאוד! הרב שניאור ייחלק לאחר חג הסוכות לכל תלמיד שהביא פתק פרס קטן.
 
תלמידים שיצטלמו בסוכה נוטלים ארבעת המינים מוזמנים לשלוח את התמונה דרך הפייסבוק או דרך מחנכת הכיתה ואנו נפרסם אתה התמונות. אנו נערוך הגרלה בין שמות השולחים והתמונה הזוכה תזכה את הזוכה בפרס!
תלמידים שמעוניינים שהרב שניאור יגיע לביתם לקיים ביחד את מצוות ארבעת המינים מוזמנים ליצור עימו קשר:058-6553311.
 
חופשת חג הסוכות תתקיים בין הימים ראשון י"ד בתשרי 9/10 ועד יום שלישי כ"ג בתשרי 18/10.
ביום שלישי כ"ג בתשרי 18/10 לא יתקיימו לימודים-  מלבד כיתות החנ"מ והצהרון.
חוזרים ללימודים כרגיל ביום רביעי כ"ד בתשרי 19/10.
 
לאחר חג הסוכות אנו נתחיל במספר פרוייקטים יחודיים וחשובים בשכבות הגיל. יישלח עידכון ע"י מחנכת הכיתה.
 
כמו כן, האקדמיה היהודית יוצאת לדרך! 
תלמידים שליבם חפץ. מוזמנים להירשם בקישור הבא (פירוט בקישור):
 
 
 
חג סוכות שמח לכם ולבני משפחותיכם!
שלכם,
באמונה ובאהבה,
אור