יום שישי 21/4

הורים יקרים שלום רב,

השבת – שבת ר"ח, אנו נקרא שתי פרשות- תזריע ומצורע. בפרשה מוזכר איסור לשון הרע ודיבור רע על האחר.

המדבר לשון הרע לוקה בצרעת ומורחק ממחנה העם, עונש זה בא ללמדנו את חשיבות האהבה והשלום בין איש לרעהו בפני הבורא. לשון הרע מרחיק ומפלג ולכן החוטא בה נענש באופן הזה. 

בפרשה הקודמת קראנו על כשרות המאכלים, התורה מקדישה לכך 47 פסוקים בלבד ואילו בפרשת תזריע-מצורע, התורה מקדישה 157 פסוקים בנושא נגע הצרעת, עונשו של המספר לשון הרע וטהרתו. ידוע כי אין אות אחת מיותרת בתורה ומכך אנו למדים, כי אומנם עלינו להיזהר ממה שאנו מכניסים לפה אך יותר מכך עלינו להיזהר במה שאנו מוציאים מהפה. 

שנזכה להרבות אהבה, שלום ואחווה בפה ובלב!

 

להלן מספר הודעות חשובות:

  1. היום ציינו את ר"ח אייר בתפילת ר"ח חגיגית ובאמירת הלל. תלמידי כיות ה'-ו' התפללו בבית כנסת אמונים ברוב עם. שיתקבלו כל התפילות ברצון! אירחנו בשמחה את ילדי הגנים בעיר:גן תמר, גן דביר וגן חומש. תלמידי כיתות א' וילדי הגנים האזינו להכרזת העצמאות והצטרפו לצלילי שירי ארץ ישראל היפה. אנו זוכים לחיות בארץ הקודש ולשמוח בעצמאותנו, בכוחנו ובהשגחתו של האלוקים עלינו כעם הנבחר, החי בארץ חמדת אבות. נברך את מדינת ישראל לכבוד יום הולדתה ה-75, ראשית צמיחת גאולתנו.
  2. ביום ראשון תתקיים סדנה מיוחדת לתלמידי שכבת א' עם האנימטור רוני אורן יוצר הספרים:"סודות של פלסטלינה". התלמידים ילמדו על תהליך היצירה בפלסטלינה באינמציה וייצרו אף הם.
  3. ביום שלישי ד' באייר 25/4 יתקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה בהנחיית המחנכת יפעת סגמן ותלמידי כיתה ה'1 שנערכים לטקס החשוב לאורך זמן רב. הטקס יתקיים בשעה 10:45 בדיוק. יום הלימודים יסתיים בשעה 12:00. ביום זה לא יתקיים צהרון.
  4. ביום רביעי- ה' באייר 26/4 יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, לא יתקיימו לימודים.
  5. בימים אלו התלמידים עמלים על משימת החקר השנתית בסימן 75 שנה למדינה. התלמידים חוקרים  אודות:שירי ארץ ישראל, המצאות ישראליות ודמויות פורצות דרך ובדרך זו לומדים על תהליך החקר והמיומנויות השונות:איתור מידע ברשת, שאילת שאלות, עבודה בקבוצה, כתיבה, רפלקציה ועוד. בוקר קהילתי – חוויתי והצגת התוצרים, יתקיים ביום ירושלים כ"ח באייר 19/5 בשעה 8:30. נא שריינו את התאריך. 
  6. אנו מחכים לפגוש את העולים לכיתה א' במפגשי ראיונות אישיים בז' באייר 28/4, י' באייר 15/5 ו-י"ד באייר 5/5. מחכים ומתרגשים!

שבת שלום!

שלכם,

באמונה ובאהבה,

אור