יום שישי 21/10

הורים יקרים שלום רב,

"בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ"-כל שנה מחדש אנו מתחילים מבראשית והרי כבר למדנו אז מדוע שוב?!

השקפת העולם היהודית כלפי ההסטוריה, מעגל השנה ומעגל החיים היא "חדשים לבקרים רבה אמונתך"- כל יום מחדש אפשר להמשיך ולהתחיל!

כשמתחילים את התורה מחדש לומדים על דרכה. להתקדם בכל שנה עוד קצת, להיות בתנועה, התמדה ויגיעה שמביאה אותנו למקומות חדשים.

אנו לא מתחילים מחדש אלא ממשיכים להתחיל…

חזרנו מחופשת חג הסוכות ואנו ממשיכים את ההתחלה בציפייה, בשמחה ובבקשת חורף בריא בע"ה.

 

  1. ביום שלישי ר"ח חשוון- תתקיים הרקדה בית ספרית, בזמן ההרקדה נגריל פתקי קריאה של מיזם "קוראים למליון". ישר כח לתלמידים שקוראים במרץ ואוספים פתקים. תודה למחנכת ורכזת עברית רוחמה אלסטר על הנעת היוזמה החשובה ולכלל המחנכות על שיתוף הפעולה. חשוב לעודד את התלמידים לקרוא גם בבית ולצבור פתקי קריאה.יש להגיע ביום זה בחולצת תלבושת לבנה, ניתן להביא מעדן.
  2. באמונים בוחרים בערכים! בימים אלו אנו מלמדים את תלמידנו מושגי יסוד באזרחות כג': מהי דמוקרטיה, תעמולת בחירות, זכות הצבעה וכד'.
    החלטנו כי כבית חינוך המחנך לערכים, נלמד בימים אלו ערכים חשובים ולאחר מכן נערוך יום בחירות עם קלפי אמיתי, בו התלמידים יבחרו בערך שנראה להם החשוב ביותר:אחריות, אכפתיות, יושר, כבוד, חריצות וכו'.
    לאחר מכן נעשה עם ערך זה שימוש במבצע בית ספרי. 
  3. לימוד בחברותות בסימן הקהל- היום התקיימה למידה בחברותות בנושא מצוות הקהל. הקהל הוא כינויה של מצוות עשה מהתורה, להקהיל את כל עם ישראל העולים לרגל בחג הסוכות שבמוצאי שנת שמיטה ולקרוא תורה בפניהם מחומש דברים. מעמד הקהל יש בו כדי לסכם את המשמעות הרוחנית של השמיטה שסיימה 7 שנים קודמות, אולם יש בו גם כדי לחשוב על 6 השנים הבאות, כפתיחה לשנים טובות יותר. היה מהנה לראות את התלמידים הבוגרים והצעירים לומדים יחד. תודה לסגנית ולרכזת החברתית שרית פולק על הכנת דפי הלימוד.

שלכם,

באמונה ובאהבה,

שבת שלום!

אור