יום שישי 24/2

הורים יקרים שלום וברכה,

 "דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה מאת כל איש אשר ידבנו לבו תיקחו את תרומתי". הקב"ה רוצה שכל עם ישראל יהיו שותפים לבניית המשכן ולכן מצווה עליהם להביא תרומה. כל אחד ע"פ יכולתו תוך התחשבות בשונות שבן חלקי העם. אנחנו לא שווים אבל כל אחד יכול לתת מעצמו לפי מה כוחו וללא השוואה. נאמר בפסוק "ויקחו" והרי היה צריך לומר "ויתנו", הרב דסלר אומר שדווקא הנתינה היא הקבלה. ע"י הנתינה אנחנו רוכשים את אהבתנו לזולת שהרי הנתינה מולידה אהבה.

על בריאת העולם מסופר ב-30 פסוקים בלבד, לעומת זאת תהליך בניית המשכן מתואר לפרטים ביותר מ-100 פסוקים. מדוע התורה בחרה להאריך בכך?

המשכן דומה בצורתו לבית, מתחיל בחצר החיצונית ומשם פנימה:הכיור, השולחן, הארון ממש כמו בבית שלנו. עד לחדר הפנימי והקדוש ביותר שהוא קודש הקודשים בו מוצב ארון הברית ועליו זוג הכרובים המזכירים לנו בני זוג.

התורה מדברת על בריאת העולם מאוד בקצרה, מה שמעניין אותה הרבה יותר הוא מה שקורה בבית הפרטי שלנו, סביב השולחן, בין בני הזוג, המשפחה, הילדים והעולם הפנימי האישי שלנו.

עלינו לזכור שלא עלינו לברוא את העולם אלא דווקא לבנות את המשכן בתוך הבית פנימה. יום משפחה שמח!

מבקשת להודות מאוד לכל ההורים היקרים שהגיעו לכבוד יום המשפחה להעביר הרצאה בנושאים שונים ומגוונים בכיתות וליצור ביחד קהילת משמעות.

תודה רבה ל:ד"ר אסתר חורי לוי וד"ר עמיעד לוי בלצן, גב' מלכה אקסלרד, גב' נוגה שבתאי, ד"ר אושר כהן, ד"ר גלית פוסמן, מר דיויד זטלר, מר עינן שחר, מר שפריר כהן מוזס, גב' שירה סוכצקי כפיר, מר גיל פוטש, מר יוני ירדני, גב' דוראל שפירא.

 

להלן מספר הודעות חשובות:

  1. לכבוד יום המשפחה, התלמידים קיבלו משחק לזמן איכות משפחתי. תוכלו לשתף ולשלוח תמונות מזמן המשחק למחנכת הכיתה.
  2. התלמידים קיבלו תקנון פורים ובו פעילויות ואירועי פורים. על כל אירועי השבוע תוכלו לקרוא בלוח הפורימי שלנו. מחכה לנו שבוע חד פעמי ומיוחד מאוד! תודה וישר כח גדול לסגנית ולרכזת החברתית שרית פולק ולחברי סיירת הקהל על החשיבה ויצירת התקנון.
  3. "אתגר שרשרת החיוכים של אמונים"- כולנו מצטרפים לאתגר! ובוחרים לשמח בחיוך ובמילה טובה אנשים שיקרים לנו: משפחה, חברים, מורה וכו'. תלמידי שכבות ג'-ו' ייצאו השבוע לשמח ולהעביר את האתגר הלאה בכל העיר: בבית אבות, כבאות, משטרה, בסופר השכונתי, מרכז מע"ש, ברחבת הקניון, בגן הילדים ובמינהל החינוך. לא לשכוח להחזיר אישור יציאה חתום.  תלמידי שכבות א-ב יעבירו את האתגר בתוך בית החינוך לצוות המינהלה, לשומר ולמנקה.
  4. ביום רביעי הקרוב יתקיים הפנינג פורים גדול בבית החינוך שלנו ובו תחנות מגוונות וצבעוניות. מזכירים כי יש לרכוש כרטיס כניסה בעלות של 25 ש' וכן ניתן לרכוש כרטיס הגרלה בעלות של 10 ש"ח דרך מחנכת הכיתה. המחנכות יחלקו צמידי כניסה לתלמידים ביום שלישי בע"ה. במיוחד לילדי הגנים העולים לא' ולתלמידי שכבת א'. הצגת תאטרון מבית אורנה פורת:"הארגז של ביאליק". ההצגה תתקיים ב-2 סבבים:17:00, 18:00. מחכים לכולם!

 

שבת שלום!

שלכם,

באמונה ובאהבה,

אור