יום שישי י"ז באדר 18/2

הורים יקרים שלום וברכה,

פרשת השבוע היא פרשת כי תשא : "כי תשא את ראש בני ישראל… העשיר לא ירבה והדל לא ימעיט ממחצית השקל לתת את תרומת ה' ."

המצווה המיוחדת הזו של מחצית השקל מעוררת את השאלה, מדוע נדרשים בני ישראל להביא מחצית השקל ולא שקל שלם?

חכמים אומרים שבניין המשכן נבנה כולו ע"י תרומות , המשכן הוא ליבם של ישראל. הוא עושה את עם ישראל אגודה אחת בעולם הזה. על-כן המצוה, התרומה היסודית מכל אדם מישראל,שממנה יבנו יסודות המשכן ואדניו היא של מחצית השקל דווקא: ללמדנו כי כל אדם בישראל אינו שלם עד שיתחבר עם חברו באהבה גמורה בתוך כלל האומה, "ישראל ערבים זה לזה".

כשאדם נותן חצי שקל ולא שקל שלם , הוא מבין שהוא חסר, הוא רק חצי וימצא את השלמתו בחברו, הוא לא מושלם ויש לו עוד לעבוד ולהשתלם והוא זקוק לחברו כדי שישלים אותו.

שנזכה לראות תמיד את הטוב שבאחר!

בהקשר לכך, במהלך השבוע הקרוב התלמידים היקרים יערכו במסגרת שיעור כישורי חיים, תהליך רפלקטיבי על התעודה האישית שלהם ע"מ לדעת במה עלי להתקדם ואלו יעדים השגתי, בנוסף לכך לקראת קבלת התעודה, התלמידים יכתבו אחד לשני דברים טובים שהם רואים בחברים מתוך עין טובה.

להלן מספר הודעות:

1. מבקשת להודות לרכזת ביטחון-המחנכת מירב תורג'מן על הכנת התלמידים, אירגון ותיפעול תרגיל רעידת אדמה.
תודה למחנכת המקצועית חני שטיבי אחראית עזרה ראשונה, לסגנית והמחנכת יפעת סגמן אחראית צוות הסדרנים ולמחנכות רחל רומאני וחגית לאובר אחראיות צוות סורקים. ישר כח לתלמיד כיתות ו' הבוגרים שגילו כישורי מנהיגות ולכלל תלמידי בית החינוך.

2. כחלק מטיפוח אינטרקציות חברתיות בתקופה זו, בית החינוך רכש מספר רב של משחקי קופסא מעוררי חשיבה בתחומים שונים: לוגיקה, עברית, מתמטיקה, אנגלית ועוד.
התלמידים מתנסים בעבודה קבוצתית תוך משחק בלמידה, בתיווך מחנכת הכיתה ובליווי כרטיסיות שיח ודיון כסיכום לחוויות הבין אישיות שעולות בשיעור.
תודה רבה לרותי פרידמן רכזת הכלה והשתלבות על הובלת הנושא, למחנכת חגית לאובר על השותפות ולכלל המחנכות היקרות על העשייה בכיתות.

3. לוח פעילויות מיוחד וחגיגי, לחודש אדר ב' ייצא בע"ה במהלך השבוע הקרוב.

שבת שלום!
שלכם,
באהבה ובאמונה,

אור