שישי אישי 14/9

הורים יקרים שלום וברכה,

שנה חדשה עומדת בפתח. "שנה" מלשון לשנות ולחזור, השנה מעגלית, העונות חוזרות על עצמן, שוב מסתיים הקיץ ומתקרב החורף. התפילות ידועות ומוכרות, הלכות מועדי תשרי ומנהגיהם מעוררים זכרונות ישנים ומתוקים. אבל גם: "שנה" לשון שינוי, הכל מתחדש. מה שהיה לא יהיה עוד. זה הזמן לסקור את מה שנתחדש בשנה האחרונה לטוב ולמוטב, ולהתפלל על מה שיתחדש בשנה הקרובה: על בשורות טובות לכל בית ישראל.

זה גם עניינה של התשובה. יש בה מרכיב של חזרה אל הישן, אל הדרך הראויה שנטשנו. אבל יש בה גם חידוש והשתנות והפיכה של האדם לאדם אחר, טוב יותר מבעבר.

כשמבקשים "יהי רצון שתחדש עלינו", צריך לברר במה אנו רוצים להתחדש. יש להבחין בין הישן הרצוי והישן שצריך שינוי, בין החדש המיותר לחדש המבוקש, ולהתפלל שנזכה לסיעתא דשמיא ודעת להבחין ולקבל את ההתחדשות הטובה באמת.

הרב מרדכי אליהו אמר:"אל תעמוד במקום שלך- תתחדש"! זה הזמן להושיט ידיים לעבר השנה החדשה. בתפילה להתחדשות טובה בכל התחומים.

שנה טובה ומתוקה!

 

להלן הודעות חשובות:

  1. הורים יקרים, ניפגש כולנו לחגוג את ר"ח חשוון ה-16/10 בערב במ"ה- בית מדרש הורים, מרתק בבית החינוך. נא שריינו את התאריך. פרטים נוספים בהמשך.
  2. אתמול התקיימה פעילות משותפת לקראת השנה החדשה של תלמידי שכבת א' עם תלמידי שכבת ו'- אח בוגר אח צעיר. היה נפלא לראות את הנתינה והחיבור בין החונכים הבוגרים לחניכים הצעירים. תודה מיוחדת למחנכות שכבת ו' יפעת סגמן ושרה כאהן על הפעלת התלמידים.
  3. בית חינוך אמונים עם הפנים לקהילה- השנה נברך את השכנים הגרים בבניין מתוך אהבת חינם. כל תלמיד קיבל מודעה לתליה בבניין. נשמח אם התלמידים יתלו את השלט, כמובן במקום שמותר לתלות ולהיות שליחים להפצת טוב. דיברנו על כך בכיתות שאפשר גם לחלק לשכנים משהו קטן לקראת החג ולאחל שנה טובה. נשמח לקבל תמונות של התלמידים ליד השלט.
  4. תודה לרב שניאור גול שעבר בכיתות ולימד את התלמידים על מצוות שופר, התלמידים שמעו את התקיעות ובקשו בקשות אישיות על המשפחה, החברים ועל עצמם. כל תלמיד שיזכה לשמוע קול שופר בר"ה יביא פתק למחנכת הכיתה ויקבל תעודת הערכה מהרב. נזכור שמצוות השופר זו מצוות היום וכל שאר המאכלים הטעימים הם מנהגים בלבד. (-חשובים גם הם)
  5. התלמידים למדו והעמיקו לקראת החג ונשמח מאוד אם תשתפו את מחנכת הכיתה כיצד סיפרו והעשירו את שולחן החג בידיעותיהם. ישר כח למחנכות הכיתות על לימוד חוויתי בכל שכבות הגיל: סימני הסדר, חידוש לחג, סיפורים, משלים ועוד ועוד.
  6. כל משפחה קיבלה לוח שנתי בו מופיעים תאריכים חשובים. השנה קראנו ללוח זה- מחברת שמחברת. בכל חודש נשלח משימה משפחתית ונשמח אם תשתפו אותנו. ר"ח יכול להיות זמן חגיגי למפגש משפחתי ולשיח בתוך משימות היום יום העמוס. מוזמנים להשתתף במשימה הראשונה שלנו, לכתוב ביחד בלוח השנה הנמצא אצלכם ובקישור המצורף: https://padlet.com/oryazdi3/padlet-g6l04hm5n0by3sxt

 

שבת שלום וחג שמח!

שלכם,

באמונה ובאהבה,

אור