יום שישי כ"ח בניסן 29/4

הורים יקרים שלום וברכה,

לכל עם יש חזון, יש תכלית.
ומה התכלית של עם-ישראל שנבחר על-ידי ה'? "קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלוקיכם".
פרשת קדושים פותחת בציווי לבני ישראל: "קדושים תהיו כי קדוש אני"!  ה' אומר לעם שלו שהוא מצפה שהם יהיו אנשים קדושים. אך מה זה אומר? האם אנחנו מבינים מה זה אומר להיות קדושים? נראה שה' סומך על בני ישראל שימלאו את שליחותם בעולם, במצוות ובמעשים טובים, וכמו שהוא עצמו קדוש כך גם עמו ישראל צריכים להיות קדושים. זכינו!

מיום השואה ועד ליום העצמאות אנו מציינים 10 ימים – "עשרת ימי תשועה", משואה לתקומה, מגלות לגאולה.
ביום רביעי בערב, כל תלמידי ותלמידות בית החינוך, הדליקו נר לעילוי נשמת הנספים ובכך אנו משמרים את חובתינו להעביר את לפיד הזיכרון לדורות הבאים. כפי שהבעל שם טוב אומר:"בזכירה סוד הגאולה".

ביום חמישי התכנסנו כולנו לטקס מרגש ועוצמתי, בהנחיית תלמידי כיתה ה'1 היקרים שנערכו והציגו באופן בוגר ומכובד. הטקס הועבר פעמיים בהתאמה ב-2 רמות שונות: לשכבות א-ב, ולשכבות ג-ו.
תודה והערכה לסגנית יפעת סגמן, ליועצת השכבה תרצה יונגרייס, למחנכת הכיתה ספיר מליחי ולאבות הבית אלי ומוטי על הכנת התלמידים וההיערכות.

הסמיכות של יום השואה לפרשת קדושים מספרת את סיפור העם שלנו- עם קדוש, עם סגולה, עם הנצח!
שורדי השואה חלמו להקים מדינה וזכו להגשים את חלומם. בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם. עם ישראל עבר תלאות רבות משחר ההיסטוריה: גזירות אנטיוכוס, רצונו של המן להשמיד את היהודים והצלתם ע"י אסתר המלכה, שיעבוד מצרים ע"י פרעה ויציאת העם לגאולה.

הטקס המרכזי היה בסימן "מסילות אל האבדון, שילוחם של היהודים בתקופת השואה". הקרון שהיה סמל לקידמה סימל את אובדן האנושות. כיום חיים במדינת ישראל 161,400 שורדי שואה, הם עדות לתקווה ולתקומה של מדינת ישראל, מדינה בת 74 שנים.
מדינה שמתפארת בצבא הכי חזק, בחיילים הכי אמיצים, בחיל האוויר הכי טוב, במערכת הביטחון האיתנה, בלומדי התורה שלה, במעשי החסד, באלוקים אחד ובדור העתיד שלנו- תלמידנו היקרים. 

נזכור בכל יום כמה רעה ומכוערת השנאה וכמה טובה ויפה האהבה!

"אני מאמין בשמש גם כשהיא לא זורחת, אני מאמין באהבה גם כשאני לא מרגיש אותה, אני מאמין באלוקים גם כשהוא שותק" (נמצא כתוב על קיר במחנה ההשמדה)

מספר הודעות חשובות:

1.ביום ראשון ושני הקרוב יחול ר"ח אייר. התלמידים מגיעים בחולצה לבנה, אנו מתפללים תפילת הלל חגיגית וניתן להביא גם מעדן.

2. ביום רביעי ג' באייר 4/5 יתקיים טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל והרוגי פעולות האיבה, בהנחיית תלמידי כיתה ה'2. הטקס יתקיים בשעה 10:45 בדיוק.
התלמידים והצוות החינוכי מגיעים בחולצה לבנה. יום הלימודים יסתיים בשעה 12:00. ביום זה אנו נלמד מענייני היום.

3.ביום חמישי ד' באייר 5/5 יום העצמאות לא יתקיימו לימודים, חוזרים ללימודים ביום שישי ה' באייר 6/5.

4. הורים שטרם השלימו תשלום סל תרבות, אנו מבקשים לעשות זאת עוד השבוע. לנוחיותכם, נשלח קישור למייל האישי שלכם לתשלום באמצעות האשראי. ניתן ליצור קשר עם מזכירות בית החינוך להסדר התשלום. 

5. בית קפה אמונים – אסיפת הורים לקראת סיום שנה- שיח אישי מהות"י: מורה, הורה ותלמיד יחד, תתקיים ביום שלישי כ"ג באייר 24/5.
כיתות א-ב: האסיפה להורים בלבד.
כיתות ג-ה: התלמיד יצטרף להוריו לשיחה.
מחנכות הכיתה יפרסמו גוגל דוקס לשיבוץ אישי. החל מהשעה 15:00 יפתחו דוכני מכירה לתלמידים. כל ההכנסות חסד.
תודה לויקי סוריה על ההיערכות וההכנה בשיתוף הסגניות יפעת סגמן ושרית פולק. (מצ"ב הזמנה)

שלכם,
באמונה ובאהבה,
שבת שלום!