יום שישי י"ב אייר 13/5

הורים יקרים שלום רב,

בפרשת השבוע מדובר על מצוות השביתה- שמיטה. פעם ב-7 שנים, עובד האדמה הולך לביתו ומניח לשדה לנוח ומפקירו לאלו הזקוקים מתוך הסתכלות על האחר.
כשהעני מגיע לשדה ומלקט שיבולים אין לו כלים מיוחדים לכך, הוא פשוט מתכופף על ברכיו. "שיבולת" מלשון סיבולת:האדם אומנם מתכופף אך קם עם משהו בידו.
גם במצבי קושי ונסיון כשאנו נדרשים להתכופף, אנו קמים עם משהו ביד: עם למידה תובנה, ערך מוסף וזה מה שעושה את ההבדל בין אדם שנופל ולא קם, לבין אדם שאומנם נופל אך קם זקוף יותר.

שנת השמיטה היא השבת של האדמה. גם בכל שבוע אנו שובתים. פעם בשבעה ימים מגיע זמן לעצירה ומנוחה, לומר לעצמינו להניח לרגע.
בעוד רגע נקבל את שבת מנוחה. זמן לעצור ולהתבונן על כל הרגעים שהצלחנו, שנפלנו, קמנו והתקדמנו.

גם השבוע התקדמנו במספר תחומים:

1. התחדשנו בשולחנות פינג פונג חדשים לרווחת התלמידים. בבית החינוך הוקמה כיתה אקטיבית שהתלמידים התחילו להתנסות בה. במרחב צורות ישיבה שונות: כדורי פיזיו, כריות ישיבה לוויסות חושי, שולחנות עמידה וכיסאות דינאמיים.
במרכז החדר הותקנה מערכת אינטראקטיבית חדשה של חברת "דינאמיקלאס" ובה מאות משחקי למידה במגוון תחומי דעת.
בימים אלו, תלמידי בית החינוך מכירים את המרחב החדש ו"לומדים בתנועה" דרך הרגליים תוך פיתוח מיומנויות למידה מגוונות:שיתוף פעולה, קשר עין רגל, עבודה בקבוצות ורכישת ידע באמצעות הגוף.
תודה למחנכות חגית לאובר ורותי פרידמן על הסיוע והחשיבה המשותפת.

2. ישר כח לתלמידי שכבת ד' והתלמיד יהב מעיין מכיתה ה'1 בניצוחה של המחנכת למוזיקה רונית קרל ובסיוע מחנכות הכיתות רותי פרדימן ומיכל סופר, צוות הסגניות ורכזת התקשוב מירב ראובן, על שהביאו הרבה כבוד בזכייתם במקום השלישי והמכובד בשיר מרגש ובביצוע חגיגי "כמו יין טוב", שנכתב לכבוד חגיגות 100 שנה לעיר גבעתיים.
אנו גאים מאוד בתלמידנו היקרים, שייצגו את בית החינוך שלנו. אנו מאמינים כי מוזיקה מחברת בין אנשים ובונה גשר בין עולמות, צבעים וחלומות.

3. תודה והערכה לעידן בורגר, אבא של זוהר בורגר מכיתה א3 על עריכת דבר תורה לשולחן השבת ובו מופיעים גם דברי רב בית החינוך, הרב יהלומי. אנו מזמינים את התלמידים לענות על החידה המופיעה בדף. את התשובות יהיה ניתן להכניס לתוך תיבה ותלמידי סיירת הקהל יגרילו פתק זוכה מתוך התשובות הנכונות.

4. ביום ראשון תתקיים פעילות ספורטיבית לתלמידי שכבת ג', ד' ו-ה'. יש להגיע בנעלי ספורט. תודה וישר כח למחנכת המקצועית לספורט חני שטיבי.

5. ביום חמישי י"ח באייר 19/5 ל"ג בעומר – לא יתקיימו לימודים. חוזרים ללימודים ביום שישי כרגיל.

6. תלמידי בית החינוך שלנו מתנסים בימים אלו בלמידת חקר דו גלאית סביב העיר גבעתיים ע"פ הנושאים הבאים: כיתות א-ב סמלים, כיתות ג-ד מקומות ואתרים בעיר,  כיתות ה-ו דמויות מופת מעוררות השראה.
התלמידים עובדים בקבוצות לטיפוח מיומנויות חקר ולמידה עצמית גם בלמידה חוץ כיתתית, שילוב תיקשוב, מפתחים תקשורת בין אישית ועבודת צוות.
ישר כח לסגנית ולרכזת חברתית שרית פולק על פיתוח משימות החקר, ישר כח גדול למחנכות ולמחנכות המקצועיות לעברית על הכוונת התלמידים ויצירת תהליך החקר בכיתות בכל שכבות הגיל.
אנו מזמינים אתכם ההורים ליריד קהילתי משותף ביום שישי י"ח בסיון 17/6- שריינו את התאריך. ביריד נציג את משימות החקר, נהנה ממשחק בשילוב שירה ועוד הפתעות שמחכות.

שבת שלום!
שלכם,
באמונה ובאהבה,
אור