שישי אישי 8/12

הורים יקרים שלום וברכה,

הדלקת נר ראשון של חנוכה אמש היתה מרגשת מאוד.

התחושה שאנו ממלאים את האפילה, באור גדול של העם שלנו, ממלאת את חדרי הלב.

ההתפילה שאנו מוסיפים:"על הניסים ועל הנפלאות…. בימים ההם בזמן הזה" מקבלת משמעות יתירה של תפילה לנסים ונפלאות במישור הפרטי והלאומי "בזמן הזה" כמו הנצחון שהיה "בימים ההם". 

בימים האחרונים הרכבנו "משקפיים של חוזקות"- התלמידים כתבו במטריית החוזקות נקודות טובות שמצאו בעצמם, הכיתה כולה כתבה עם מחנכת הכיתה על הכח הקבוצתי הכיתתי באופן שדלתות הכיתות שלנו קושטו בהרבה כוחות וגאוות יחידה. בנוסף התלמידים למדו להתבונן במשקפיים האלה על החברים בכיתה.

בפרשה כתוב "ויבא יוסף את דיבתם רעה אל אביהם" יוסף רואה את מעשי אחיו והולך ליעקב אביו לספר לו, שואל אותו יעקב מדוע הוא מסתכל בעיניים רעות על אחיו ולא בעיניים טובות ואף מכין בעבורו כתונת פסים– ראשי תיבות לקשיים שיצטרך לעבור: פוטיפר, סוחרים ,ישמעאלים, מצרים. יעקב מרמז ליוסף שאם יסתכל על אחיו בעיניים טובות ינצל מצרות אלו. "אדרבא תן בליבנו שנראה מעלת חברנו ולא חסרונם"– החכמה היא למצוא את הדברים הטובים בכל אחד שיתכן שלא מסכים עם דעותיי או חושב בדיוק כמוני.

היציאה של יוסף מבית האסורים והקץ לתלאותיו החלו כש:"וכל אשר הם עושים שם הוא היה עושה" יוסף הגיע למדרגה שהוא הסתכל על כל מי שנמצא שם בבית האסורים ולא חשב שהוא יותר טוב ממנו, בזה הוא תיקן את צורת ההסתכלות שלו. אז אמר יעקב ליוסף: "בן פורת יוסף, בן פורת עלי עין"- צורת ההסתכלות שלך על האחר השתנתה ועכשיו האור הגדול שלך זוהר ואף משפיע על האחרים.

להלן מספר הודעות חשובות:

  1. זכינו ללמוד בימים אלו סביב סיפורי חנוכה והלכות החג. התלמידים בשכבות א'-ג' קיבלו חוברות קריאה בנושא חנוכה. חשוב מאוד להחזיר את החוברת חתומה בסיום חג החנוכה. היום חולקו סופגניות בכיתות.
  2. לעשות טוב בעולם! כל תלמיד קיבל מטבעות שוקולד ופתק קטן שניתן לכתוב ולאחל חנוכה שמח. המטרה היא לשמח מישהו:המוכר במכולת, השכנים או כל אדם אחר… לאחל חנוכה שמח ולהעביר את הטוב. נשמח מאוד אם תשתפו ותשלחו תמונות למחנכת הכיתה משמחים ומוסיפים אור וטוב קטן בעולם בעזרת חלוקת המטבעות. "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן"
  3. במהלך השבוע האחרון נערכו פעילויות עשירות בתוכן ערכי וחוויתי: תודה לגב' נירית קרקובר על הרצאה לשכבות ד'-ו' מרתקת ותערוכה של סביבונים וחנוכיות העוברים מדור לדור. תודה למחנכת המקצועית חני שטיבי על יום ספורט לשכבות א'-ג' בסימן חנוכה. תודה למחנכת המקצועית רונית קרל על עריכת טקס חגיגי ובו שירי חנוכה מסורתיים וכן לימוד סביב ההסטוריה של שירים אלו. תודה לרכזת מתמטיקה אפרת סעדון על יום "חנומטיקה" למידה מתוך חוויה. תודה לסגנית ולרכזת החברתית שרית פולק על יוזמה ואירגון הערב הנפלא של "חיבוק עוטף" ולכל המחנכות שלקחו חלק בהפעלת החדרים השונים וסייעו רבות:יפעת סגמן, חני שטיבי, רותי פרדימן, מירב תורג'מן, ורדה ציפורי, חגית לאובר, רחלי גרנביץ, ברוריה דונט, אבישג צנעני, חוי שורץ, רעות רבינאן, יפעת קאשי, הרב שניאור גול, אבות הבית וויקי סוריה האחת והיחידה!תודה לתלמידות הבוגרות שהגיעו לסייע, להורים היקרים שסייעו רבות. תודה מיוחדת למשפחת בן חמו, לאמא של איתן זוזל ולגברת יעל מנגד- חברת ועדת חסד והנהגת הורים.
  4. לקראת החג שלחנו כח וחיזוק לכל המשפחות היקרות שיקיריהם לוחמים בחזית- משפחות של תלמידינו ומשפחות של הצוות החינוכי שלנו. תודה רבה לגב' יעל שור- חברת ועדת חסד והנהגת הורים. באהבה רבה מהורי וצוות אמונים.
  5. ימי חופשת חג החנוכה- החל מיום ראשון כ"ז בכסלו 10/12 ועד ליום שישי ג' בטבת 15/12. חזרה ללימודים ביום ראשון ה' בטבת 17/12. בימים אלו מתקיימים בוקרונים וכן קיטנה לתלמידי כיתות התקשורת. תודה רבה למחנכת מירב תורג'מן ולויקי סוריה על ניהול קיטנת חנוכה בימים אלו. תודה לרכזת כיתות התקשורת ברוריה דונט ולצוות החינוכי המלמד בקיטנה של כיתות התקשורת.  מחכות לתלמידים הפתעות רבות וימים של הנאה!

חג חנוכה שמח לכם ולבני משפחותיכם!

שלכם,

באמונה ובאהבה,

אור