יום שישי 16/12

הורים יקרים שלום וברכה,

אחד הדברים החשובים אותו אנו לומדים מהפרשה הוא חשיבותו של הדיאלוג. לפתח יחסי תרבות דיון מתוך כבוד בין אחים, בני זוג, חברים, מיגזרים.

"ולא יכלו דברו לשלום"- מפרשים רבים מתפלאים מדוע לא יכלו האחים לדבר על מה שמפריע להם?! השבטים הקדושים שונאים את אחיהם בלבבם במקום להוכיח אותו.

תורת החיים שלנו מלמדת אותנו שדברים שמדברים עליהם, לרוב ניתן גם לפתור. אם נסתכל ונדבר מקרוב "לא נרצה לזרוק את השני לבור" גם אם הוא חושב לגמרי אחרת ממני.

חג החנוכה העומד בפתח מזמן לנו זמן משפחתי סביב הנרות לשיח פתוח וחשוב.

"כי נר מצווה ותורה אור"- השנה, הכנו לימוד לחג החנוכה בדרך יצירתית וחדשנית כדי לחבב את הלמידה ולשמור על קשר גם בימי חופשת החג.

ליצירת הלימוד, היו שותפים רבים ממשפחת אמונים:רבני בי"ס, יועצות, מנהל הצהרון, יו"ר וועד הורים וגם נציגות התלמידים.

בכל יום התלמידים יצפו בסירטון קצר ויענו על השאלה היומית. תודה לרכזת התקשוב מירב ראובן על עריכת הסירטונים.

דף הלימוד יתפרסם ביום ראשון בע"ה.

 

להלן מספר הודעות חשובות:

  1. תודה לכם הורים יקרים על הכרת הטוב לכבוד יום המורה תשפ"ג. תודה להורים שהתנדבו ללמד בכיתות. תודה ליו"ר ועד הורים הגב' גלית פוסמן על הברכה הלבבית והמחכימה בחדר המורים. תודה מיוחדת וגדולה מאוד לחברות "ועדת יום המורה":הגב' נוגה שבתאי והגב' לימור פרץ על הטירחה הרבה והדאגה לפרטים הקטנים והגדולים. תודה גם לגב' דיקלה גינת ולגב' סילביה טטרו על הסיוע. תודה למר יוסי פתחי על הצילום.
  2. זכינו לארח השבוע את גני החובה בעיר:גן חומש, דביר ותמר. כלל התלמידים השתתפו במופע אש מהנה לכבוד חג החנוכה. תלמידי שכבת ה' הבוגרים חנכו את ילדי הגן וקיבלו אותם בשמחה בשערי בית החינוך. יישר כח למחנכות יפעת סגמן ושרה כאהן על הפעלת התלמידים הובגרים וכמובן לתלמידי כיתה ה' היקרים שלנו שאנו גאים בהם מאוד.
  3. ביום חמישי האחרון נערכה הגרלה נושאת פרסים במסגרת המיזם "קוראים למליון". יישר כח לתלמידים שקוראים במרץ ומעשירים את המשלב הלשוני ואת איכות הקריאה. תודה למחנכת ורכזת שפה רוחמה אלסטר על המיזם הנפלא. ברכות לכיתות שצברו את מספר הכרטיסים הגדול ביותר: כיתה ג'1, כיתה ג'2 וכיתה ד'3.
  4. חידון חנוכה- בימים אלו למדו התלמידים את הלכות חנוכה. יישר כח לכל התלמידים שלמדו והתאמצו וזכו בחכמה ובידע חדש! ברכות לתלמידים שהעפילו לשלב הגמר הגדול, בו ישתתפו כל תלמידי בית החינוך ביום שני הקרוב, כ"ה בכסלו 19/12:נעם טטרו, אלחנן אברהמי, נעם גינסברגר, דריה פרוסט, הדר זלצר, נעם קומר, ליה מזרחי, איתן זוזל, אוריה בייטנר, נדב שחר, חן-יה קומר, אבישג כהן-מהנדס, כרמל שבות, רועי גלילי, יהונתן פינקלשטיין ועידו גרינוולד. מבקשת להודות לשותפים בהובלת החידון:הסגנית ורכזת חינוך חברתי שרית פולק, הרב שמואל יהלומי, רכזת התקשוב מירב ראובן,הסגנית יפעת סגמן מנחת החידון וכמובן למחנכות הכיתות היקרות על העבודה המשותפת ע"מ ליצור חידון חוויתי ואיכותי לכל התלמידים.ביום זה יחולקו סופגניות בכיתות. יש להגיע בחולצת תלבושת לבנה.
  5. ביום ראשון כ"ד בכסלו 18/12 תתקיים פעילות שיא באנגלית לקראת חנוכה לתלמידי שכבת ד'. תודה רבה למחנכות המקצועיות לאנגלית הדסה לקס וחוי שוורץ על ההיערכות הרבה. מחכים ומצפים!
  6. בבית החינוך הוקמה תערוכה מיוחדת של חנוכיות ממוחזרות. יישר כח לתלמידים היקרים על ההשקעה הרבה ולכם ההורים על הסיוע. תודה למובילת "סיירת סביבה ירוקה" – המחנכת מיכל סופר על היוזמה הנפלאה.
  7. כוחות האור- מוצאים את האור! בימים האחרונים עסקנו בכוחות האור ממגוון היבטים: אישיים, משפחתיים, כיתתיים ובין החברים. התלמידים הכינו נורה ובה כוחות האור וחוזקות אישיות ובין חברים. על דלתות הכיתות מצאנו את הכוחות הכיתתיים המאירים בנו מתוך ראיית הטוב. מרגש לראות את התוצרים שהתלמידים כתבו והתהליך החשוב שעברו.
  8. היום חנכו תלמידי שכבת ו' הבוגרים את תלמידי שכבת א' הצעירים בפעילות הכנת סביבון תלת מימד. ישר כח לתלמידים הבוגרים על גילוי בגרות ואכפתיות רבה. תודה רבה למחנכות שכבת ו' היקרות רותי פרידמן ואפרת סעדון על ההובלה.
  9. תודה רבה למחנכת אבישג צנעני על אווירת חנוכה אומנותית בכל רחבי בית החינוך. תלמידי שכבת א-ב יצרו סביבונים צבעוניים ויפים, במסגרת שיעורי אומנות ובכיתות א'- בפעילות בנים ובנות.
  10. החל מיום שלישי כ"ו בכסלו 20/12 ועד ליום שני ב' בטבת 26/12 לא יתקיימו לימודים- חופשת חנוכה. חוזרים ללימודים בע"ה ביום שלישי ג' בטבת 27/12. לרישום לקיטנה המתקיימת בבית החינוך היכנסו לקישור:https://docs.google.com/forms/d/1qIjQY5HuJxwzz_RY1WzqFktSSh-Hzo3TiIDWWKrN_3k/edit
  11. בימי חופשת חג החנוכה תתקיים קייטנה לתלמידי כיתות התקשורת. תודה רבה לרכזת כיתות התקשורת ורכזת הקיטנה המחנכת ברוריה דונט על ההיערכות הרבה ביצירת קיטנת חנוכה חוויתית, תודה לצוות המסור המלמד בכיתות ולצוות תומכי ההוראה. ביום שני, תשלח אליכם ההורים התוכניה.

שבת שלום וחנוכה שמח ומלא באור!שלכם,באמונה ובאהבה,אור