שישי אישי 24/11

הורים יקרים שלום וברכה,

בפרשת השבוע שלנו יעקב יוצא מביתו בבאר שבע. מששקעה השמש התכונן לשינה "ויקח מאבני המקום וישם מראשותיו". בתלמוד בבלי כתוב כי יעקב אבינו עשה זאת כדי להישמר מחיות רעות והרי מה יעזרו אבנים סביב הראש מחיות רעות?! אלא שיעקב אבינו האמין "שאין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה". יעקב ידע שאם לא נגזר עליו שייפגע ודאי יהיה שמור אך חובת ההשתדלות המינמלית היא לעשות פעולה של סידור האבנים סביב ראשו.

אפשר ללמוד זאת מהמציאות שאנו חיים בה, אנו מאמינים שהכל כתוב ומכוון מלמעלה אך יחד עם האמונה אנו עושים ככל יכולתנו בחובת ההשתדלות.

נשמעים להוראות, חושבים, מתכננים וערוכים היטב לכל תרחיש כדי להיות הכי מוגנים שיש.

ועוד מסר חשוב, יעקב בוחר לסדר את האבנים דווקא סביב הראש. הראש צריך להיות חזק ואיתן במחשבה ובאמונה.

אין ספק שבימים אלו אנו עושים הרבה עבודה עם הראש…….. מחשבות טובות, הדהוד פנימי, אופטמיות, תקווה ושוב ושוב חיזוק באמונה ובבטחון.

 

אנו עושים ככל יכולתינו על מנת לשמור על החוסן הנפשי של התלמידים וכך גם על בטחונם האישי.

בודקים ומתרגלים ירידה למרחבים בטוחים וביום רביעי האחרון עשינו אף תרגיל פתע באמצע ההפסקה שהסתיים בהצלחה רבה ובפינוי מהיר של כלל התלמידים למרחבים הבטוחים במתכונת- "הכי מוגן שיש" לאור התרגיל הנוסף שהיה השבוע בנוכחות פיקוד העורף.

בעת התרגיל אני חוזרת שוב ושוב על המוטו שלנו:"במהירות ובזהירות". גם במהירות הרבה יש להזהר כדי שחלילה אף אחד לא יפול בדרך.

ישר כח לתלמידים האלופים שלנו שעושים זאת נפלא!

יועצות השכבות נכנסות עם המחנכות לשיעורים משותפים כדי לתת זמן לשוחח, לשתף ולעבור יחד את התקופה מחוזקים ומנצחים!

חזרנו בשעה טובה למערכת רגילה. שמחתי מאוד לראות השבוע את כל התלמידים- לא חלק אלא כולם! רצים במגרש בהפסקה, מחייכים, לומדים בכיתות וחיים את השגרה הבריאה שעוזרת לחוסן של כולנו.

השבוע במסגרת שיעור כישורי חיים התחלנו להתייחס ל"מטריית החוזקות"- כל תלמיד מחפש את החוזקה האישית שלו וכותב עליה, את הכח הזה הוא מביא איתו גם לכיתה וכך את דלתות הכיתות שכל כך חיכינו לחזור אליהן, מקשטות כרזות של "הכח שבכיתה שלנו".

תודה לצוות החינוכי על השליחות החינוכית והעשייה מכל הלב.

 

להלן הודעות חשובות:

  1. בשעה טובה מיגון מרתף חדר המחשבים התחיל. צפי לסיום במהלך שבוע הבא. נעדכן כשיתסיים בע"ה. ממשיכים לפעול ולעשות כל מה שאפשר כדי לזרז את תהליך המיגון במלואו. תודה לגב' ד"ר גלית פוסמן על העבודה הרבה בנושא.
  2. קוראים לנצחון– אחרי תקופת מסכים שנקלענו אליה בעל כורחנו, אנו יוצאים במיזם "קוראים לנצחון" לעידוד קריאה. נשמח שכמה שיותר תלמידים ישלחו למחנכות הכיתות תמונה שלהם עם ספר שקוראים ובו משפט מנצח. תודה לרכזת עברית המחנכת רוחמה אלסטר על הובלת יוזמה זו. בנוסף אנו מתחילים בקריאת בוקר בשכבות ב' ו-ג', בבמת קריאה ובהכתבות כדי לחזק את השטף והדיוק בקריאה. יעד הקריאה חשוב מאוד! מחנכות הכיתות ישתפו אתכם ההורים מה נעשה בנושא לאור התוכניות שנבנו. חשוב מאוד להקדיש זמן יומי לקריאה גם בבית.
  3. חברות ברזל-הכח שלנו הוא ביחד! בימים אלו אנו מחזקים התנהגות מכבדת, מתעניינת ונעימה כלפי חברים. תודה רבה למחנכת מיכל סופר על היוזמה החשובה. רק באהבת אחים ננצח! ישר כח למחנכות הכיתות על ההירתמות לחיזוק ערך החברות החשוב מאוד.
  4. אנו ממשיכים לומר בכל יום את פרק התהילים האישי וכך זוכים לסיים ספר תהילים יומי באמונים להצלחת החיילים שלנו, להשבת החטופים והשבויים ולהצלחת כל עם ישראל!
  5. בכל הכיתות חולקו אלבומי מדבקות לעידוד התלמידים ברוח של "עשה טוב". בשכבות א'-ד' בנושא "מושגים ביהדות" סביב מעגל השנה ובשכבות ה'-ו' בנושא "מסע התפילה שלי" סביב ערך התפילה. 
  6. החורף התחיל וערימת הסוודרים איתו ביחד. בקומת המזכירות ישנו סל של השבת אבידה. אנא מכם רשמו שם על הפריטים כדי שנוכל לנסות להחזירם.
  7. לא ניתן להישאר אחרי שעות סיום הלימודים בשטח בית החינוך בשום אופן מאחר ואין השגחה, זאת גם לפי הוראת הקב"ט. נא הקפידו להגיע בזמן לאסוף את התלמידים. במקרים רגישים נא פנו אלינו.
  8. הורים נוספים שמעוניינים להירשם לצהרון מוזמנים להתקשר למזכירות בית החינוך למזכירה שרונה. 
  9. חוגי חברותא חוזרים לפעילות מיום ראשון הקרוב.
  10. שיעורי האקדמיה היהודית גם הם חוזרים החל מיום ראשון- בכל שאלה ניתן לפנות לסגנית יפעת סגמן רכזת התוכנית. מצ"ב תזכורת:https://forms.gle/EfHYSAhdQrmMQhsu9
  11. פתחנו היום קהילה חדשה בוואטסאפ כדי שנוכל להעביר הודעות מהנהלת בית החינוך באופן יעיל. בקבוצה זו לא ניתן להשיב והיא נועדה להודעות מבית החינוך בלבד. הצטרפו לקהילה שלנו.
  12. תודה לכל ההורים היקרים על הלב הרחב ועל כך שתרמו עבור היוזמות החשובות עבור החיילים ותושבי הדרום המופנים. תודה לגב' יעל מנגד מוועדת חסד על הסיוע. זכינו לשלוח מוצרים חשובים והכרחיים שביקשו מאיתנו וכן אוכל ועוד מחוות שמחממות את הלב. תודה למר דניאל טטרו על שינוע המוצרים לחיילים ולצוות היקר שלנו שנרתם לארגן ולסייע.

בשורות טובות!

"ה' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום",

שבת שלום! שלכם,

באמונה ובאהבה,

אור