יום שישי 14/4

הורים יקרים שלום וברכה,

בפרשת השבוע נקבעים הכללים לגבי בע"ח המותרים או אסורים באכילה. הרמב"ן אומר כי האיסור נועד להגן על עם ישראל שלא יקבלו את האופי הדורסני של החיות האסורות במאכל. ר' עקיבא היה אומר בכל פעם שהיה רואה בע"ח:"מה רבו מעשיך ה'" – גם לבע"ח יש ייעוד משלהם, חלקם חיים ביבשה, חלקם חיים בים, כל אחד מהם בעל תכונות שונות ומראה אחר, ממלך החיות ועד לזיקית הקטנה שיכולה לשנות את צבעה ולהסוות את עצמה. ואם כך בעולם החי אז על אחת כמה וכמה אצלנו בני האדם.  על אף המחלוקות והדעות השונות, נרבה באהבת חינם ונתפלל כולנו בעת הזו לאחדות אמיתית בעם ישראל שהיא הכח האמיתי של העם היהודי.

החל מיום השואה, אנו מציינים את "עשרת ימי התשועה" בלשון החמ"ד- עשרה ימים משואה לתקומה, מגלות לגאולה עד ליום העצמאות, ראשית צמיחת גאולתנו.

להלן מספר הודעות חשובות:

  1. ביום שלישי – יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יתקיים טקס יום השואה בהנחיית ובהובלת המחנכת שרה כאהן ותלמידי כיתה ה'2, תודה למחנכת המקצועית רונית קרל על הסיוע. אנו נקיים את הטקס ב-2 סבבים תואמי גיל לאשכול כיתות א-ב בנפרד ולאשכול כיתות ג-ו בנפרד. הטקס יתקיים בשעה 9:45. (הצפירה בשעה 10:00) יש להגיע בחולצה לבנה.
  2. פרוייקט "שם ונר"- כל תלמיד יקבל נר נשמה אותו ידליק בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אנו מזמינים אתכם להצטרף לאלפי בתים בישראל ובתפוצות ולהדליק נר זיכרון אישי לזכר אחד מששת מליוני הנספים. מסורת של הדלקת נר זיכרון תוך שיח על האדם שלזכרו הדליקו נר, יאפשר היכרות וחיבור אישי לדמות אותה ניסו למחוק. בדרך זו נצליח לשמור על זכרונם בחיים וכן שהזיכרון הקולקטיבי של ששת מליון הנספים יימשך לדורות הבאים. 
  3. ביום ראשון הקרוב יתקיים "זיכרון בסלון" לתלמידי כיתות ה'-ו' מפיה של גברת קולט, שורדת שואה תושבת העיר שתספר לכולנו כי עם ישראל חי!
  4. ביום שישי ל' בניסן 21/4 נחגוג את ר"ח אייר, יש להגיע בחולצת תלבושת לבנה, ניתן להביא מעדן.

שבת שלום וחזרה טובה לשיגרה!

שלכם,

באמונה ובאהבה,

אור